Laatste week...

11 december 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hoihoi allemaal! Vandaag schrijf ik mijn aller, allerlaatste blog. Mijn tijd in Zuid-Afrika zit er helaas alweer op.. en wat heb ik hier een geweldige tijd gehad!!!! Voor dat ik mijn laatste blog afsluit heb ik natuurlijk nog van alles te vertellen over afgelopen week. We hebben een erg leuke week gehad en veel dingen gezien.

Op maandagochtend zijn we in de auto gestapt op weg naar Ratanga Junction, een pretpark in Kaapstad. Voordat we daar aankwamen hadden we ons voorbereid op een klein pretpark. Eenmaal daar bleek het groter dan we dachten. Na 300 keer in de boomstammetjes gezeten te hebben was deze attractie toch onze favoriet, want ja wie kan nu niet lachen om het feit dat iemand anders nat wordt en jij niet.... Al met al hebben we maandag een gezellige dag met elkaar gehad, een mooie dag om op terug te kijken! ☺️

Dinsdag hadden we onze 300e poging om de Tafelberg op te gaan. We hadden de hele dag vol gepland. Eerst naar de Tafelberg, dan naar Camps Bay en ‘s avonds uiteten voor Sinterklaas. Helaas liep dit niet zoals we dachten.. Eenmaal bij de Tafelberg kregen we te horen dat de Tafelberg die dag gesloten was vanwege het weer.. Op dat moment dachten we: Oké, nu gaan we het ook niet weer proberen, laat die Tafelberg maar zitten! Hierna zijn we naar Camps Bay gereden om daar te gaan lunchen. Het uiteten hebben we die dag maar laten zitten. In plaats van avondeten hebben wij lekker genoten van pepernoten en schuimpjes haha..

En toen.. was het eindelijk zo ver!!! DE SAFARI!!! Woensdag zijn we om 12 uur vertrokken richting Aquila. Na 3 uur in de auto gezeten te hebben waren we eindelijk aangekomen. Super excited natuurlijk 😄😄😄 Eenmaal in de auto merkten we dat wij eigenlijk de enige personen waren die dag voor de sunset safari. Tristan, de gastvrouw van ons verblijf, had ons die dag naar Aquila gebracht en zou wachten tot we terug waren zodat ze ons ook mee terug kon nemen naar Hout Bay. Maarja.. als er toch plek genoeg is in de auto, kun je beter maar mee gaan. In het begin kregen we te horen dat ze nog weinig dieren hadden gespot die dag en dat ze hun best gingen doen om alle dieren voor ons te zoeken. Daar ging onze hoop.... Tot aan het moment dat we 5 verschillende dieren achter elkaar zagen. We begonnen met de nijlpaarden. Vlak daarna zagen we giraffen, olifanten, zebra’s en nog veel meer dieren. Uiteindelijk reden we het leeuwengebied in. Dit gehele gebied was met hekken afgesloten. Eenmaal binnen zagen we geen enkele leeuw. Na een tijdje zoeken zagen we een leeuw op een steen zitten. Terwijl wij foto’s aan het maken waren hadden we niet om ons heen gekeken. Na een tijdje zagen we pas dat naast onze auto ongeveer 5 leeuwen lagen te slapen!!!! 😱 Ook hierop kunnen we zeggen dat we een geweldige dag hebben gehad met z’n 5en. We hebben zelfs dierennamen gekregen van Tristan, Thanks tris 😢😢

Donderdag zijn Dominique en ik samen naar het strand gegaan. Dit moest toch een keer gebeuren in deze 3 maanden. Tristan verklaarde ons voor gek omdat het water ijskoud zou zijn, maar aangezien het zoute water goed is voor je haar kon het ons niks schelen. Daar gingen we dan.. het water in.. In het begin ging het nog redelijk, tot aan het moment dat we onze benen haast niet meer voelden van de kou. Hierdoor hadden we maar 1 gedachte, snel onder water en er weer uit. Ondanks dat het water ijskoud was hebben we lekker kunnen zonnen op het strand.

En toen was het alweer de laatste dag van de week.. vrijdag!! Met ons goede gedrag zijn we vrijdagochtend de Tafelberg op gegaan. Wauw, wat was het uitzicht daar mooi!!! Na een paar mooie shots zijn we terug gegaan naar beneden en naar huis. Rond 5 uur zijn we voor de allerlaatste keer naar de Harbour Market geweest. Want zonder pizza en donuts kun je Afrika niet afsluiten 😜

Het weekend hebben we vooral rustig aan gedaan. We zijn niet weg geweest. Ook dit was even fijn om te doen. Gisteren zijn Lisa en ik begonnen met onze koffers inpakken.. want ja, we gaan naar huis.. Vandaag zijn Dominique en Cas begonnen. Na een strijd met onze koffers zit alles er gelukkig in, tenminste dat hopen we 😅 Morgenochtend brengen we hier onze laatste uurtjes door. Rond 2 uur vertrekken we naar het vliegveld.. Onze vlucht van 20 uur kan beginnen, tot snel!!!!

Ik kijk terug op een geweldige tijd in Zuid-Afrika. Door deze reis ben ik veel over mezelf te weten komen. Ook de ervaringen die ik hier heb opgedaan zal ik nooit meer vergeten. Ik had dit zeker niet willen missen!!!! Ook wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van mijn blog. Hopelijk hebben jullie genoten van mijn verhalen! Dankjewel allemaal! ❤️

Tot overmorgen 😘

Veel liefs, Naomi

1. Marieke visser:
    11 december 2017
    mooi om dit allemaal te lezen!!! tot snel 🤗
  2. Opa en Oma van Genderen:
    11 december 2017
    Genoten hebben we zeker van je mooie verhalen, maar zijn ook blij dat je woensdag terugkomt in onze (momenteel) witte kikkerland. Goede en veilige vlucht terug.
  3. Oma en Opa de Haan:
    11 december 2017
    Wat hebben wij genoten van de verhalen over jullie verblijf in Zuid Afrika, voor ons was het soms herkenning want wij hebben in 2009 een rondreis gemaakt door dat mooie land en dat kunnen ze jullie nooit meer afnemen.
    .w
    Wij wensen jullie een goede terugreis
  4. Inge Slotman:
    11 december 2017
    Mooi mooi!! Dit pakken ze je nooooooit meer af lieve Naomi!! Toffe ervaring voor in je levensrugzak!! Kom nu maar weer gauw terug😍😘!!
  5. Marielle:
    11 december 2017
    Mooi hoor. Wat een gave reisverhalen en natuurlijk ervaringen. En nu kunne we zeggen; tot Woensdag 😘😘
  6. Stefan:
    11 december 2017
    Naomi voor woensdag een goede terugreis en tot spoedig een keer in de sporthal.

Groetjes Stefan.
  7. Marc:
    11 december 2017
    Mooi geschreven je blog. Je kunt t altijd weer terug lezen en herbeleven. Nu nog 1 nachtje en dan op weg. Have a safe flight en we zien je snel!