Dag 33, 34 en 35

22 oktober 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Wauw, wat heb ik een leuk weekend achter de rug!! Vrijdagavond was er weer een harbour markt dag. We hebben daar weer heerlijk gegeten en genoten van de muziek. Vlak voordat we gingen konden we het natuurlijk niet laten om nog een pizza te halen, dus namen we 2 pizza's mee naar huis. Eenmaal bij het hostel hebben we niet meer veel gedaan.

Zaterdag was het tijd voor Kirstenbosch, een national garden. We hebben hier een tijdje gewandeld, gepicknickt en mooie foto's gemaakt. Rond 4 uur gingen we naar huis, maar eerst nog wachten op onze uber die nergens te bekennen was. Tot dat Lisa een telefoontje kreeg dat hij bij de ingang van de tuin was, wat best raar was.. want wij stonden ook bij de ingang van de tuin, maar onze chauffeur was nergens te bekennen. Na een tijdje was hij er dan eindelijk en konden we lekker terug naar Hout Bay. We stopten bij de spar omdaaat we voor de 2e of 3e keer zelf gingen koken 😜😜 (groot applaus waard) Maarja, eenmaal in de winkel kwamen we uit op broodje hotdog met aardappeltjes en groentes. En daar gingen we dan, de topchef in de keuken. Het eindresultaat was erg lekker maar zaten daarna erg vol.

Vandaag was het tijd voor onze grote hike, Lion's head. Rond half 11 reden we met een uber richting Lion's head. Om 11 uur begonnen we met klimmen. Het begin was erg goed te doen, maar de top... Voordat we op de top waren moesten we heel veel klimmen en klauteren via kettingen, laders, handen en voetenwerk en kleine trappetjes. Elke keer als we een soort van top zagen dachten we 'jaaa we zijn er', maar helaas elke keer waren we er nog lang niet. Rond half 1 waren we opgelucht, we hadden de top bereikt en waren beloond met een geweldig mooi uitzicht!!!! Het was echt een geweldige plek. Na een half uurtje het uitzicht bekeken te hebben gingen we weer terug naar beneden. Maaar dit was een hele uitdaging. De terugweg was in het begin even spannend. Alles wat we geklommen hadden moesten we nu terug naar beneden. Sommige rotsen waren heel glad waardoor je soms weg gleed. Maar alles is goed gegaan en zijn weer heel aangekomen in ons hostel!