Dag 1: de reis

18 september 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Gisteren was dan eindelijk de dag waar we naar uit hadden gekeken. Om 5 uur reed ik samen met familie richting Schiphol. Eenmaal daar begon de spanning.. Het inchecken, ergens wat eten, afscheid nemen van iedereen, door de douane etc.

Maar voor het zo ver was natuurlijk even lekker met familie patat gegeten. Aangezien het de laatste keer was dat ik of een frikandel speciaal of kroket kon eten.

Na het eten liepen we door richting de douane. Met allerlei lieve woorden, knuffels en kusjes liep ik met mijn spullen richting de douane. Natuurlijk ging dit niet zonder tranen, maar ik dacht bij mezelf 'ik zie ze binnenkort allemaal weer, het komt goed'.

Bij de douane ging het allemaal erg snel. Meteen daarna werd ik gebeld door een klasgenoot om te vragen waar ik precies was zodat we naar elkaar toe konden gaan. Natuurlijk zaten ze bij de mac te eten dus ik kon ze niet missen.

Na dat ze waren uitgegeten liepen we door naar de gate. Hier zagen we ons vliegtuig.. ZO GROOT... 😱😱

Eenmaal aan boord kon ons avontuur beginnen. Onze eerste vlucht was een feit, op naar Dubai. Deze vlucht verliep eigenlijk heel soepel. We konden films kijken, spelletjes spelen en af en toe slapen. Onze tweede vlucht van Dubai naar Kaapstad vonden we alle vier wat minder. Het was een erg lange vlucht en konden slecht slapen.

Ondanks dat zijn we nu sinds een paar uur in ons gastenverblijf. We werden erg fijn ontvangen door onze gastvrouwen en voelde me al meteen thuis. Ook door de andere reizigers werden we fijn ontvangen. Iedereen kon vertellen wat hij/zijn precies deed. Hierna hebben we met iedereen wat gegeten en lekker verder gekletst.

Voor nu hou ik het hierbij en kruip ik zo lekker m'n bed in.

Veel liefs! 😘

1. Inge Slotman:
    18 september 2017
    WAUW.... Blij dat je veilig bent aangekomen en tuurlijk komt het allemaal goed😘!! Jij kan dat❤!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
  2. Marielle:
    18 september 2017
    Fijn om te lezen. Helemaal top en heel sterk hoe je alles ondergaan hebt. Blijf jezelf. Je bent mooi genoeg😘😘
  3. Colinda:
    18 september 2017
    Fijn dat je vlucht goed is gegaan! Nu lekker uitrusten en dan gaat het grote avontuur beginnen! Geniet ervan 😘😘
  4. Jordie:
    18 september 2017
    Fijn om te lezen dat je goed bent overgekomen! Heel veel succes grote kleine zus! Vooral genieten 😘😘
  5. Marc:
    18 september 2017
    Ik heb jullie nog gevolgt op Flightradar24 en zag het toestel vertrekken. Wel een lange zit zo in twee stukken. Rust goed uit en geniet van alles wat je ziet en meemaakt. Once in a lifetime!!
  6. Opa en Oma van Genderen:
    18 september 2017
    Fijn dat jullie op plaats van bestemming zijn en dat alles goed verlopen is. Nu lekker slapen, dat zal wel nodig zijn na zo"n lange reis. En dan kan het avontuur beginnen.We kijken met spanning uit naar je volgende verhaal.
  7. Maria Lansink:
    19 september 2017
    Fijn dat de vlucht goed is verlopen. Veel succes daar en veel genieten.
  8. Vincent en Irma:
    19 september 2017
    Veel plezier en mooie leermomenten gewenst daar van ons. Wijl lezen graag je verslagen mee. Liefs Vincent en Irma xxx
  9. Dianne:
    19 september 2017
    Heel veel succes Naomi! Je gaat vast een fantastische tijd hebben!
  10. Stefan:
    19 september 2017
    Ik durf te wedden dat je die lange vlucht al ongeveer vergeten bent. Dit is al weer de tweede dag, ja zo snel gaat dat. Veel plezier, veel genieten en veel ervaring opdoen.
  11. Ronald stein:
    20 september 2017