Dag 41, 42, 48 en 49

5 november 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hoihoi allemaal, ik heb vorige week geen verhaal geplaatst vandaar dat ik vandaag alles ga vertellen! Allereerst wil ik even zeggen dat de tijd vliegt.. We hebben nog maar 5 weken hier in Zuid-Afrika. Morgen gaan we onze 8e week alweer in. Van onze 5 weken hebben we nog 4 weken stage en 1 week vakantie! 😱

Vorige week zaterdag zijn we met z'n 5en naar Muizenberg gegaan. Het strand met de gekleurde huisjes. Als je dan in Zuid-Afrika ben geweest moet je deze toch wel even gezien hebben. Eenmaal daar viel het ons een beetje tegen. De huisjes zagen er erg oud uit en hadden geen super mooie kleur meer. Ondanks dat was het dagje weg het toch waard! Lekker uitwaaien op het strand!

Op zondag hebben we de cape of good hope tour gedaan met de bazbus. Samen met andere reizigers en 2 gidsen reden we rond in een busje. Op bepaalde plekken zijn we gestopt om daar te gaan kijken. We begonnen met een boottocht richting seal island. De laatste keer dat we dit gezien hadden was onze 2e dag hier. Vanuit de bergen zagen we het kleine eilandje van de zeehonden. Maar nu zaten we er maar een paar meter van af. Het was erg gaaf om te zien. Het water was helderblauw en er waren veel zeehonden te zien. Op de terugweg van onze boottocht zagen we ook nog is walvissen! Super cool natuurlijk! Na de boottocht reden we door chapman's peak op. We kregen een ontbijtje onderweg en reden richting Simon's Town. In Simon's Town bezochten we Boulders Beach, het strand met alle pinguïns. Wat was dat gaaf zeg!! Na Boulders Beach reden we richting Cape of Good Hope. Maar onderweg mochten we eerst nog een fietstochtje maken. We hebben 5 km gefietst door de natuur heen. Bergen op en af. Met als eindbestemming een super lekkere lunch 😆 Na de lunch gingen we verder naar Cape Point. In de bus werden we gewaarschuwd voor baboons. Dit zijn apen die etenswaren van je stelen. Eenmaal daar keken we onze ogen uit. Apen op auto's, apen rennend achter mensen aan haha. Bij Cape Point hebben we een stukje gewandeld richting het light house. Dit is een bezienswaardigheid geworden omdat deze vuurtoren te hoog is gebouwd voor boten. Door de wolken is het licht niet meer te zien waardoor er veel ongelukken zijn gebeurd. Na Cape Point kwamen we bij Cape of Good Hope. Eenmaal daar stond er alleen een bordje. Best gek, want we hadden er veel meer van verwacht. Maar natuurlijk gingen we met z'n allen met die speciale bordje op de foto, want als je dan toch in Zuid-Afrika zit?!? Na een lange en zeer geslaagde dag reden we terug naar huis.

Afgelopen vrijdagavond hadden we een winetasting, maar dan bij ons hostel. Iedereen had een fles wijn mee gebracht. Uiteindelijk hebben we de hele winetasting geschrapt maar er met z'n allen een gezellige en feestelijke avond van gemaakt!!

Gisteren zijn we gaan ziplinen. Vanaf vrijdag is onze leerkracht aangekomen in Zuid-Afrika om te kijken hoe alles gaat. Dus gingen we lekker een dagje weg. We hebben 4,5 uur geziplined bij de cape canopy tour. En wat was het gaaf zeg!!! De allereerste keer dat ik van de kabel af moest dacht ik oh oh, nu moet ik. Loslaten en je vliegt door de lucht. We hadden in totaal 13 zipline kabels waar we van af konden. De langste was 330 m. Als je nog nooit hebt geziplined is dit zeker een aanrader!!!

Langzaam bouwen we onze reis hier in Zuid-Afrika af. We hebben op 1 ding na alles van onze bucketlist af kunnen strepen. De aankomende weken verlaten veel mensen van onze groep het hostel. En een paar weken later verlaten wij ons plekje hier ook.

Nog een fijne zondag allemaal!

Tot snel!

Veel liefs 😘

1. Opa en Oma van Genderen:
    5 november 2017
    wat een mooi verslag weer Naomi. En wat gaat de tijd snel. Groetjes van ons.
  2. Inge Slotman:
    5 november 2017
    Mooi lieve Naomi!! Wat een bijzondere ervaringen weer.... time flies when you're having fun!😘😘
  3. Marielle:
    5 november 2017
    Nog wel even genieten.... xxx