Dag 6 en 7

24 september 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Gisteren (zaterdag) hebben we een sightseeing tour gedaan met de hop on hop off bus. Om 11:10 namen we de bus richting Cape Town. Onderweg kregen we van allerlei informatie over de geschiedenis van de plek waar we ons op dat moment bevonden.

Eenmaal in Cape Town zijn we de bus uitgestapt en hebben we ons aangemeld voor een free walking tour naar Bo Kaap. Bo Kaap is een gedeelte in Cape Town met allerlei gekleurde huizen. De reisleider gaf ons veel informatie over wat de kleuren betekenden en waarom er gekleurde huizen stonden. Deze informatie was best nog wel interessant om te weten, maar de rest van de informatie... 😴😴😴😴

Na onze tour hebben we met z'n 6en (Dominique, Lisa, Cas, Martin, Pauline en ik) wat gegeten bij IYO BURGERS. Hier hebben we echt geweldig lekker gegeten. Na het eten zijn we weer op de hop on hop off bus gestapt om richting de Tafelberg te gaan. Ons idee was om de berg te beklimmen maar toen we daar aankwamen zagen we een mega wachtrij.. dus dan maar een andere keer. De volgende halte die we nog wouden zien was het strand van Camps Bay. Hier zijn we dan ook uitgestapt en hebben we een langere tijd over het strand gewandeld en op rotsen gezeten. Het uitzicht was geweldig om te zien. In de terugweg van de stadsbus zagen we ook nog eens de zon onder gaan, hoe geweldig is dat!!!!

Vandaag en Maandag is er een plaatselijke vakantie hier. We zouden vandaag eigenlijk naar een festival gaan om deze feestdag te vieren, helaas ben ik vanochtend ziek geworden waardoor het voor mij niet door kon gaan. Gelukkig hebben we nog heeeel veel dagen te gaan dus genoeg tijd om van alles te bezoeken 😄

Tot snel allemaal!

Veel liefs 😘

1. Opa en Oma van Genderen:
    24 september 2017
    Wat een mooie foto"s. Hopelijk knap je snel weer op.
  2. Marc:
    24 september 2017