Dag 20, 21, 23

11 oktober 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hoi allemaal, het is al een tijdje geleden dat ik wat heb geplaatst. Ten eerste wil ik jullie  laten weten dat ik me heel erg goed voel en nergens meer last van heb. Ik geniet van m'n tijd hier en heb het erg naar m'n zin. Daarnaast wil ik jullie graag vertellen over m'n laatste weekend en m'n week.

Maar voordat ik daarmee begin wil ik het eerst even ergens anders over hebben. Vorige week zijn mijn 3 klasgenoten wezen hiken in Hangberg, één van de townships waar wij onze stage hebben. Eenmaal boven zijn ze beroofd door een man. Hij vroeg om de telefoons waarop ze nee antwoorden. Meteen daarna haalde hij een mes tevoorschijn waardoor ze alle drie meteen hun spullen hebben afgegeven. Zelf was ik op dat moment bij het hostel. Vlak voordat we weg zouden gaan had ik de beslissing gemaakt om niet mee te gaan, maar om te gaan facetimen en huiswerk te maken. De ervaring heeft bij ons allemaal nog meer angst naar boven gebracht. Deze week gaat het erg goed met ze gelukkig. Natuurlijk kijkt iedereen nu veel meer uit en letten we ook op elkaar.

En.. nu gaan we naar het betere gedeelte van mijn blog. Afgelopen weekend zijn we naar Woodstock geweest. Hier was een grote markt met eten, kleding en andere leuke dingen. Eigenlijk het zelfde als hier op vrijdagavond maar dan in een andere plaats. Het was echt super gezellig! En wat was er veel eten..... heerlijk 😜 Na Woodstock zijn we weer naar Waterfront gegaan. Lisa had namelijk een verjaardagsoutfit nodig aangezien ze zaterdag jarig is, PARTYYY!

Zondag zouden we eigenlijk de Lion's head gaan beklimmen, maar vanwege het hele slechte weer afgelopen weekend hebben we dit verplaatst.

Deze week hadden we weer zoals gewoonlijk stage. Stage is erg leuk alleen begint langzamerhand saai te worden omdat we in de middag niks te doen hebben. We kijken hoe de kinderen slapen en dat is het. Vandaar dat we vanaf deze week zijn begonnen met een afternoonproject. Zodat de tijd wat sneller gaat, maar ook omdat dit goed aansluit op onze opleiding. De reden waarom we hier zijn. Het afternoonproject heet iKaya le Themba, house of hope. Hier komen kinderen die na schooltijd begeleiding nodig hebben met huiswerk of kinderen waarvan de ouders op dat moment niet thuis zijn. We hebben nu twee dagen gehad en we vinden het echt super leuk!

Dit weekend hebben we veel op de planning staan, dus aan het eind van deze week horen jullie meer van mij!

Veel liefs 😘

1. Marielle:
    11 oktober 2017
    Wat fijn te lezen over het nieuwe project. Dat sluit idd beter aan. En verzin leuke pedagogische oefeningen of spelletjes. Dat kun je fijn meenemen terug naar Nederland. Geniet ervan😚😚
  2. Stefan:
    11 oktober 2017
    Vervelende ervaring van de klasgenootjes. Ook dit is een ervaring ook al is die niet leuk. Maar ja in Nederland gebeurd ook wel eens wat. Hebben ze hun spullen al weer terug?
  3. Stefan:
    11 oktober 2017
    Ga je nog meer foto's plaatsen. Geeft een veel betere indruk hoe het er daar uitziet.